23 Aralık 2014

EV YAPIMI EKMEKLER.....

merhabalar blog arkadaşlarım...ben ekmek yapma makinesi ile yaptığım ekmeklerden daha önceleri aynı ölçüleri kullanarak ta normal yoğurup mayalandırarak yaptım çok güzel tutuyor ölçüleri. enazından doğal ev ekmeyi çok daha lezzetli ve daha doyurucu oluyor. değişik malzemeler kullanarakta ekmeklerimizi çeşitlendirebiliyoruz.sade,çekirdekli ve zeytinli ekmekler bizim evde 1. sırada yer alıyor. özellikle kızım tahıllı ekmeyi çok seviyor. üzerine yulaf,çekirdek içi olanlara bayılıyor. doğal ev ekmeyini sizlerinde denemenizi tavsiye ederim...

ZEYTİNLİ EV EKMEĞİ
MALZEMELER
ben ölçüleri kullanırken ekmek makinesinin ölçü kaplarıyla kullanıyorum ortalama ölçüleri bardak kaşık ölçüsü  olarak size vereceğim...
1.5 (çok büyük olmayan) su bardağı ılık su
3.5 su bardağı un
2 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı maya
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ
yarım veya 1 su bardağı kadar doğranmış siyah zeytin isteğe bağlı yeşil zeytinle beraberde kullanılabilir. 
YAPILIŞI
ilk önce kaba kuru malzemeleri alıp ortasını havuz gibi açalım sıvıları koyup iyice yoğuralım.yarım saat mayalandırıp 1 kez daha yoğuralım bu esnada içine zeytinleri ilave edip biraz daha yoğuralım. istediğimiz şekli verip tepsinin içndede yarım saat mayalandırıp 200 derece fırında pişirelim.AFİYET OLSUN....



SADE EV EKMEĞİ
MALZEMELER
1.5 su bardağı ılık su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı maya
4 su bardağı un
 diğer ekmek gibi yoğrulup yarım saat mayalandırılır. bir kez daha yoğrulup şekli verilip tekrar yarım saat dinlendirilir. 200 derece fırında pişirilir.AFİYET OLSUN....

ekmekleri mayalandırırken sıcak bir ortam olması mayalanmanın iyi olması için gereklidir. ben çok soğuk günlerde fırını 100 dereceye ısıtıp kapatıyorum ve mayalandıracağım poğaça ekmeyi fırında mayalandırıyorum. hemde mayalandırma süresi kısalıyor fakat üzerine kesinlikle 2 katlı nemli bir bez örtmek gerekiyor yoksa üzeri kuruyup kabuklanıyor. vakit ve ortam sıcaklığı iyiyse mutlaka dışarı mayalandırın. acil durumlarda fırında kurtarıcıdır :))))
birde bu ölçülerrin dışında çok fazla un eklememeye çalışın yoksa ekmeğin içi sert oluyor.ekmek hamurları ele yapışabilen bir hamurdur...denemeye karar verdiyseniz şimdiden kolay gelsin :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder