26 Aralık 2014

KIYMALI AÇMA BÖREK

KIYMALI EL AÇMASI BÖREK
el açması börekleri çok severim aslında ama uğraştırıcı olunca hemen pratik olsun diye hazır yufkaya yöneliyorum nedense :(
dün oğlum isteyince de dayanamadım doğrusu,hadi yapalım dedim. güzelde oldu hamurun ölçüleri güzel tuttu tam benim istediğim gibi dışı çıtır çıtır içi yumuşacık oldu.gerçi ben biraz fazla ince açmışım yufkaları bir tık daha kalın olsaydı çok çok daha iyi olurdu ama bu haliyle bile benim favorim oldu :))) gelelim malzemeler ve yapılışına....
MALZEMELER
1 yumurta
1 kahve fincanı sıvı yağ
5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
su (suda ölçü vermedim ortalama yarım su bardağıyla 1 su bardağı arası kaldırabiliyor oyüzden kontrollü koymakta fayda var)
aralarına sürmek için
150 gram tereyağı (tereyağım az olduğu için sıvı yağda ilave ettim)
iç malzemesi
200 gram kıyma
2 baş kuru soğan (büyükse 1 başta kullanılabilir sizin damak zevkinize göre)
yarım kahve fincanı sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı karabiber
üzeri için
1 yumurta az sıvı yağ
YAPILIŞI
yumurta sıvı yağ tuz un derin bir kaba konulur azar azar su ilave edilir kulak memesi kıvamında hamur yoğrulur ve dinlenmeye alınır.hamur dinlenirken soğanlar küçük küçük doğranır sıvı yağ tencereye alınır soğanlar üzerine eklenir ve kavrulur daha sonra kıyması eklenip kavrulmaya devam edilir kavrulan kıymaya tuzu karabiberi konulur  1-2 yemek kaşığı kadar su konulup 1-2 dakika daha kavrulup altı kapatılır soğumaya alınır.diğer tarafta tereyağı eritilir.hamur 16 beze olacak şekilde ayrılır her beze tatlı tabağı büyüklüğünde açılır üzerlerine eritilmiş tereyağı sürülür ve dörder gruplar şeklinde ayrılır.dörder şekilde üst üste konulmuş bezeler unlanarak açılır ortadan ikiye bölünüp uzun tarafına kıymalı harç konulup rulo şeklinde sarılır yağlanmış tepsiye istenilen şekilde konulur.diğer hamurlarda aynı şekilde yapılır en üstüne yumurtayla sıvı yağ çırpılıp sürülür.180 derece fırında nar gibi kızarana kadar pişirilir.fırından çıkarıldığında istenirse üzerine az miktarda su serpilip bir bezle kapatılır.ben gevrekliğini çok kaybetmesini istemediğim için sadece bezle örttüm su serpmedim.AFİYET OLSUN....
hamurları tepsiye dizerken çok sıkışık koymamaya dikkat edelim araları pişmeyebilir zaten pişerlerken birbirlerine yapışıyorlar.



5 yorum:

  1. Harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor eline sağlık :) blog keşif etkinliğinde gördüm bloğunu takipteyim benim bloğuma da beklerim www.pembemakyajcantam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. muhteşemmmm görünüyor.. afiyet olsun... ne güzel gider ayranla..

    YanıtlaSil