19 Şubat 2015

ISPANAKLI YALANCI ÇİĞ BÖREK


merhaba arkadaşlar
bugünde çiğ börekle burdayım kar tatili nedeniyle kızımda evde olunca börek çörek yapmaya başladık :) aslında çiğ börek denilince akla kıymalı olarak geliyor ama biz ıspanaklısını daha çok seviyoruz. genelde ıspanakların yaprak kısımlarından börek yaparım ama busefer yemek yapmak için ayırdığım kök kısımlarını kullandım. daha bir lezzetli oldu doğrusu :) dumanı üzerindeyken nefis oluyor kesinlikle.....

 MALZEMELER
yarım kilo ıspanak 
1 büyük baş soğan
sıvı yağ
tuz
baharat hiç kullanmadım çünkü ıspanağın lezzetini alıyor siz isterseniz kullanabilirsiniz
hamuru için
1 kilo un
1 tatlı kaşığı tuz
su (göz kararı)
kızartmak için
sıvı yağ

YAPILIŞI
ilk önce ıspanakları ayıklayıp iyice yıkıyoruz benim gibi kök kısımlarını kullanacaksanız saplı kısımlarını ince doğramakta fayda var. daha sonra soğanları küçük küçük doğrayıp kızmış yağda kavuruyoruz daha sonra ıspanakları ekliyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz kavurma esnasınıda ateş harlı olmalı ki ıspanak suyunu salmadan kavrulsun lezzeti içinde kalsın. kavrulduktan sonra tuzunu ekliyoruz ve altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz. diğer tarafta undan açmak için bir miktar ayırıp kalanından sert bir hamur yapıyoruz. bezelere ayırıp pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz içine ıspanaktan koyup D şeklinde kapatıyoruz. kenarlarını ben çatalla bastırıp kapattım ama siz daha düzgün olsun derseniz çay tabağıylada kesebilirsiniz. çok hafif unlanmış bir tepsiye üst üste gelmeyecek şekilde diziyoruz bütün hamurlar bittikten sonra kızartmaya geçiyoruz. çok çabuk kızardıkları için ben hepsini yaptıktan sonra kızartıyorum. kızarttığımız börekleri havlu kağıt üzerine alarak fazla yağını aldırıyoruz ve sıcak sıcak yanında çay yada ayran eşliğinde keyfini çıkartarak yiyoruz :) AFİYET OLSUN.....

2 yorum:

  1. çiğ böreği eskişehirde yemiştim bir kere. ağır gelmişti biraz yağlı olduğu için. ama eminim sizin ki ev yapımı çok güzel. elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. yediginiz kiymaliysa evet o biraz yagli oluyor ama bu okadar olmuyor zaten brn cok az yagda kizartiyorum yag cekemeden pismis oluyor

    YanıtlaSil