18 Şubat 2015

MİS KOKULU PORTAKALLI KEK

merhaba blog arkadaşlarım bugünde bir kek tarifiyle burdayım. normalde sade keki hiç sevmem evdede kakaom kalmadığı için neli yapsam diye buzdolabını karıştırırken buzluk kısmında limonata için ayırdığım portakalları gördüm ve portakallı yapmaya karar verdim. donmuş olan portakalı salındıracak vaktim yoktu bende kek hamurunun içine ve birazda üzerine yarısını  rendeledim ama keşke tamamını rendelesydim diyorum. çünkü sonuç müthiş oldu. gelelim tarifine....



MALZEMELER
3 yumurta
yarım su bardağı sıvı yağ
bir su bardağına yakın süt
1,5 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 portakal (donmuş olacak)
2-3 su bardağı kadar un (ben göz kararı kullanıyorum ama koyu boza kıvamında olacak)

 YAPILIŞI
şeker ve yumurta iyice çırpılır üzerine süt ve sıvı yağ ilave edilir çırpılmaya devam edilir. vanilya kabartma tozu biraz un konulur üzerine portakal rendelenir (buzluyken kabuğu ve içi ayrılmadan  çok güzel rendeleniyor) karıştırılır koyu boza kıvamına gelince yağlanmış fırın tepsisine konulup önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirilir (kabardıktan sonra 180 derece düşürülüp içinin iyice pişmesi sağlanır). porkallı kek yaparken genelde suyunu kullanırdım ama bu şekilde yapınca hem pratik oldu hemde daha lezzetli . sizlerede tavsiye ederim. AFİYET OLSUN.....




3 yorum:

  1. Of çok güzel elinize sağlık. Banu hanımcım siz beni yoksa GFCden izlemiyormusunuz. Takip ettiklerinizin arasında ben yokum yan tarafta iki saat önce paylaşım yapmış olmama rağmen:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem gfc den hemde g+ takip ediyorum Nilgün hanım. bir süredir blog listeme hiç bir bloğu ekleyemiyordum ondan göremediniz. bu gün baktım sorun çözülmüş hemen ekledim.siz takipteyim gözüm üzerinizde :) yaptıklarınızı sabırsızlıkla bekliyorum

      Sil
    2. çok teşekkürler...

      Sil