17 Kasım 2014

AŞURE



MALZEMELER
yarım kilodan biraz fazla buğday
yarım kilo nohut (ben fasülye ve nohutunu çok sevdiğim için biraz fazla ekliyorum)
yarım kilo fasülye
10 tane kuru kayısı
5-6 tane karanfil
2 kilo şeker (damak tadına göre artıp azalabilir)
10 tane kuru incir(isteğe bağlı içinede konulabilir kızım rengini karartıyor diye süs olarak kullandım)
1 kahve fincanı kuru üzüm
1 kahve fincanı pirinç
tarçın
fındık
fıstık
ceviz
nar
kuş üzümü
YAPILIŞI
akşamdan buğday hafif kaynatılıp azğzı kapalı bir şekilde şişmeye bırakılır.nohut fasülye ıslatılır şişmeye başladılarmı kaynatılır.kuru kayısılar çok çok minik doğranır içine su konulur,kuru üzümlerde suda ıslatılır(yalnız suları çok konulmaması gerek çünkü aşurenin içine konulurken suyula beraber konulacak)karanfiller az suda kaynatılır.yapılacağı zaman buğdayın altını açıp kaynatılır içine kaynatılmış pirinç ilave edilir bir taşımda kaynatıldıktan sonra süzülmüş nohut fasülye konulur bir miktardaha kaynatıldıktan sonra içine kuru üzüm kuru kayısı sularıyla beraber konulur karanfilin sadece suyu ilave edilir en son şekeri ilave edilip iyice kaynatılır.püf noktası aşurenin suyunu ayarlamakta ne çok sulu ne çok susuz olacak(ben buğdayı kaynattıktan sonra biraz suyundan ayırıyorum ki çok kuru olursa ilave edebilmek için sizede tavsiye edebilirim)
ocağın altını kapattıktan sonra 10 dakika dinlendilir.servis kaselerine bölüştürülüp üzerine tarçın ceviz fındık kırığı serpilir fıstık kuş üzümü kuru incir ve narla süslenir.AFİYET OLSUN...
malzemeler isteğe bağlı olarak miktar olarakta malzeme olarakta artıp azalabilir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder