8 Kasım 2014

MEYVE SOSLU CHEESECAKE

MALZEMELER
alt tabanı için 
2 paket yulaflı büskivi
150 gram margarin yada tereyağı
isteğe bağlı yarım su bardağı fındık kırığı(ben kullanmadım)
 üzeri için
1 su bardağı şeker
4 yumurta
1 su bardağı susuz yoğurt
400 gram labne peyniri
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı un (dolu dolu olacak)
sosu
ben hazır sos kullandım ama isteğe bağlı her tür sos kullanılabilir
YAPILIŞI
ilk önce aflt tabanını hazırlayalım yulaflı bisküvileri un gibi olana kadar rondodan geçirelim erittiğimiz yağla beraber iyice harmanlayalım.kelepçeli bir kalıbın altına bu bisküvili karışımı eşit olarak döküp sıkıca bastıralım.sıkıştırmak önemli yoksa daha sonra dağılabilir.buzdolabına kaldıralım.yumurta ve şekeri çok iyi bir şekilde çırpalım sırasıyla içine yoğurt ve labne peynirini ekleyelim çırpmaya devam edelim vanilya ve unuda ekleyip iyice karıştığında daha önce hazırladığımız tabanın üzerine dökelim önceden ısıtılmış 165 derece fırında 40-45 dakika pişirelim 40 dakikadan sonra kontrollü olmak gerek üzeri pembeleşmeye başladığında olmuş demektir.iyice soğuduğunda buzdolabına kaldırıp enaz 3-4 saat bekletelim servis saatine yakın sosunu yapıp dökelim.daha sonra servise hazır.buarada bu tarifte mutlaka kelepçeli kalıp kullanmak gerekiyor yoksa tepsiden çıkmıyor(başıma geldi :)) ve kalıbı kesinlikle yağlamayacağız yoksa çökme yapıyor.AFİYET OLSUN.


2 yorum:

  1. cheese cake ararken rastladım blogunuza
    tarifi deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle tavsiye ederim çok lezzetli oluyor.yaptığımda misafirlerimdende tam not aldı.şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil