25 Kasım 2014

BİRAZDA TATLI.....:)

                 
  
                   PRATİK  PROFİTEROL
MALZEMELER
hamuru
1 su bardağı su
125 gram margarin
1 çimdik tuz
1 su bardağı un 
3 yumurta
iç kreması
ben dr oetker dolgu kreması kullandım
ama isteyen evdede hazırlayabilir
2,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1,5 çay bardağı şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
üzeri için
hazır pınar tatlı düşler çikolata sosu kullandım
isterseniz evde hazırlayabilir yada paketlerden alıp pişirebilirsiniz
ben bu sefer pratik olmasını tercih ettiğim için iç dolgusunuda çikolata sosunuda hazır kullandım güzelde oldu açıkçası.
YAPILIŞI
suyu margarini bir çimdik tuzu tencereye koyup kaynatın kaynamaya başlayınca içine unu ilave edip toparlanıncaya kadar pişirin.pişen hamuru soğumaya bırakın ılındığında yada tamamen soğuduğunda 1 tane yumurtayı kırıp mikserle iyice çırpın daha sonra ikinci yumurtayı kırıp iyice çırpın daha sonra üçüncüyü aynı şekilde çırpın bu hamurun püf noktası yumurtaların tek tek hamura iyice yedirilmesi hepsi birden kırılıp çırpıldığında o kabarık içi boş hamur oluşmuyor.daha sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak çay kaşığı yardımıyla toplar şeklinde konulması 2 kaşık yardımıyla toplar rahatça oluşuyor (buarada çay kaşığı çok küçük diye düşünmeyin hamur pişerken 2 hatta bazen 3 katına çıkabiliyor çay kaşığıyla yapılanlar pişince cevizden biraz daha büyük oluyorlar  çok büyük olmasını isterseniz o zaman tatlı kaşığıyla yada sıkma torbasıylada yapabilirsiniz) tepsiye dizdiğiniz hamurları önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif kızarana kadar pişirin daha sonra 160 dereceye düşürüp iyice kurutun ben bütün tepsileri bitirip hepsini bir tepsiye doldurup kurutma işlemini bu şekilde yapıyorum(benim telefonumdan resimlerin renkleri tam çıkmıyor ama nar gibi kızarmış olması gerekiyor).fırınını ısı ayarıylada çok oynamamış oluyorum.soğuduktan sonra içlerini kremayla doldurup üzerine sosu döküp afiyetle yiyoruz.   AFİYET OLSUN...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder