11 Mart 2015

BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME 2

bayat ekmekleri atmaktan hiç hoşlanmıyorum onu bulup yiyemeyenleri düşündükçe de üzülüyorum doğrusu. elimden geldiği kadar bayat ekmekleri değerlendirmeye çalışıyorum. daha öncede fırında peynirli ekmekler tarifini vermiştim. bugünde YUMURTALI EKMEK tarifiyle burdayım. bir tek bunlar mı yapılabilir derseniz tabiki hayır bayat ekmekle bir çok tarif var. ben evimde genelde peynirli ekmek, yumurtalı ekmek, tost, çorbalar için kruton, köfteler için galeta unu şeklinde çekilmiş ekmekler bu çekilmiş ekmekleri fırında bir miktar kızarttıktan sonra baharatlandırarak tavuk kaplaması için kullanıyorum. şuan aklıma gelenler bunlar ama daha birçok şey yapılabilir. gelelim tarifimize.....




MALZEMELER
1 bayat ekmek
3 yumurta
yarım su bardağı süt
1 yemek kaşığı un (kıvamına göre yarım yemek kaşığı da eklenebilir)
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı çok acı olmayan pul biber
kızartmak için sıvıyağ

YAPILIŞI
ekmekleri çok ince olmayacak şekilde dilimliyoruz. derin bir kabın içine yumurta, süt, baharatlar ve unu ekleyip iyice çırpıyoruz. tavamıza kızartmak için yağı koyup iyice kızdırıyoruz dilimlediğimiz ekmekleri yumurtalı karışıma batırıp fazlasını elimizle sıkıyoruz ki (fazla yağ çekmesin) iki tarafınıda altın rengi olana kadar pişiriyoruz kızaran ekmekleri kalınca serilmiş havlu kağıt üzerine koyarak fazla yağını çektiriyoruz. istenirse havlu kağıdı bir kez daha değiştirebilirsiniz. daha sonra sıcak servis yapıyoruz. yanına reçel, peynir, zeytin çok yakışıyor tavsiye edebilirim. AFİYET OLSUN.....


bayat ekmekle yapabileceklerimizi kendimizde arttırabiliriz. 
lütfen ekmeklerimizi atmayalım değerlendirelim. hiç birşey yapamıyorsak kalan yemek sularıyla karıştırarak sokak hayvanlarına yada yakınımızdaki barınaklara verelim. duyarlı insanlar olalım.......

5 yorum:

  1. Çocukken annem nerdeyse hergün yapardı adınada balık ekmek derdi:) çocukluğuma götürdünüz beni :) nasıl canım çekti anlatamam :) ellerinize sağlık afiyetler olsun :) bizim blogada beklerim :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler bizde aynı şekilde çok severiz ben hala yapıyorum çocuklarıma :) bloğunuzuda mutlaka ziyaret edeceğim.

      Sil
  2. ohhh miss gibi kokmuştur :)bende eskiden çok yapardım uzun zamandır yapmıyodum en yakın zamanda yapılacaklar arasına girdi

    YanıtlaSil
  3. Başta ekmek olmak üzere, hiç birşeyin ziyan edilmemesinden yanayım. Bir şekilde değerlendirilmesi veya geridönüştürülmesi yolu olmalı.
    Ellerinize sağlık, çok severim. Yapmasını da, yemesini de :)
    Blogunuzu etkinlikte görüp gelmiştim. Takipteyim, bana da beklerim :)
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil